Sunday 17 May 2015

Kenapa Sarapan Pagi Penting Untuk Kurus


Kenapa sarapan pagi penting untuk kurus ? Ramai (Lebih daripada seorang) yang hubungi saya bertanya seperti berikut.
Penyoal : Prof Hariz, kenapa saya follow Diet Plan awak berat badan saya lambat turun, saya dah rasa giveup la macam ni
Prof Hariz : Awak skip sarapan pagi”
Penyoal : Yup saya jarang ambil sarapan pagi, lagipun tak biasalah bangun pagi makan nanti nak muntah.
Prof Hariz : Okay awak tunggu artikel terbaru saya “Kenapa Sarapan Pagi Penting Untuk Kurus” nanti ya.
Boleh dikatakan ramai rakyat malaysia yang tak suka sarapan pagi. Penat-penat Diet Atkins Malaysia lepas tu berat badan tak turun. Bila tak turun mula giveup. Sabar abang, kakak, adik semua. Saya nak mengajak anda untuk faham pepatah ini “Breakfast like a king, lunch like ordinary person and dinner like a poor“. Faham tak? Bagus kalau faham.
Sarapan pagi
Kebaikkan Sarapan Pagi Yang Perlu Anda Amalkan
  • Bantu mengurangkan berat badan
  • Meningkatkan kuasa otak:
  • Tingkatkan mood anda:
  • Meningkatkan tenaga:
  • Mengurangkan risiko penyakit
Keburukkan Skip Sarapan Pagi Yang Perlu Anda Tinggalkan 
  • Tidak membantu menurunkan berat badan
  • Menurunkan kadar metabolisme badan
  • Meningkatkan berat badan
  • Tidak bertenaga
  • Anda tidak akan cantik dan kacak
Bagi pendiet-pendiet atkins saya mengajak anda untuk melihat Rujukan Menu Lengkap Diet Atkins dan Idea Mudah Sarapan Pagi Diet Atkins.
Pepatah #TipsKurusPH : Sarapan pagi biaq mengah(banyak), Makan tengahari biaq berpada-pada(Sederhana), Makan malam sikit”
Ada yang sudi berkongsi Kebaikkan dan Keburukkan sarapan pagi? Dengan hati yang terbuka luas meminta komen daripada anda di runagan di bawah.

No comments:

Post a Comment

Nuffnang